0
Povzetek košarice

Košarica je prazna

Dodaj izdelke

Vpiši iskalni niz

Pot slikanice od avtorja do bralcev (9. del): Knjigarne in ostale prodajalne

Pregovor pravi, da hiša ni dom brez knjig in te lahko danes kupimo v knjigarnah in številnih drugih prodajalnah.
Pot slikanice od avtorja do bralcev (9. del): Knjigarne in ostale prodajalne

Zgodbe, ki smo jih radi poslušali v otroštvu, nas pogosto spremljajo celo življenje, nanje smo posebej navezani in jih želimo predajati naprej našim najmlajšim. Kartonke in slikanice predstavljajo prvi stik otroka s svetom besed, z njimi ustvarjamo ljubezen do knjige ter razvijamo kulturo branja, otrokom pa predstavljajo ne samo vir novega znanja, ampak predvsem zabavo. Ni torej nenavadno, da otroške knjige predstavljajo velik del ponudbe v knjigarnah, kot tudi v trgovinah za otroke, najdemo pa jih lahko tudi na mnogih drugih prodajnih mestih.

Tako kot v knjižnici, mora biti tudi v prodajalni nekdo odgovoren za nabavo knjig in poskrbeti, da kupci lahko vedno znova izbiramo med čim bolj raznolikimi in aktualnimi naslovi. 

Vendar pa postopek odločanja pri nabavi poteka precej drugače kot v knjižnici. Nabavni referenti v trgovinah morajo predvsem poznati trende, da kupcem zagotovijo čim bolj aktualno ponudbo. Knjige v svoj prodajni program ne uvrstijo le po lastni presoji, temveč tudi glede na povpraševanje potrošnikov. Poleg kvalitete morajo upoštevati tudi ceno, saj ta za kupca še zdaleč ni postranskega pomena. Nazadnje pa morajo poskrbeti, da so knjige dobro predstavljene tudi zaposlenim v prodajalni, saj imajo prav oni največ stika s kupci in mnogokrat je dobra prodaja odvisna prav od njih. Pri tem pa lahko veliko pripomore sama založba: z obveščanjem o novostih, posredovanjem podrobnih opisov knjig, obiski zastopnika ...

Pred časom smo se pogovarjali s Špelo Likavec, ki je skrbela za polne knjižne police v prodajalnah Pikapolonice. Odgovorila nam je na nekaj vprašanj v povezavi z nabavo in nam ponudila še malce globlji vpogled v ta segment knjižne panoge. 


Kako poteka vaše delo? S kakšnimi izzivi se srečujete? 

V podjetju Pikapolonica delam kot asistentka maloprodaje. V podjetju imamo nabavo ločeno po blagovnih skupinah. Sama sem del ekipe, ki je odgovorna za nabavo igrač, igral in knjig. Rekla bi, da je delo zelo prijetno, a obenem tudi zelo zahtevno. 

Ker so naše poslovalnice razporejene po celi Sloveniji in se slednje s svojimi kupci med seboj precej razlikujejo, z izbranim izdelkom včasih težko zadovoljimo želje vseh. Naše največje zadovoljstvo je, ko izdelek vključimo v prodajni program in imamo pozitiven odziv iz vseh naših poslovalnic in tudi od končnih kupcev. 

Na podlagi česa se odločate, ali boste vključili določeno knjigo v prodajni program ali ne?

Vsak ponujen artikel – tudi, ko gre za knjigo – temeljito pregledamo, zberemo več mnenj in šele nato sprejmemo odločitev, ali bo izdelek del našega asortimana ali ne. Vsekakor v prvi fazi preverimo uporabnost knjige in vse njene pozitivne učinke za našega končnega kupca. Veliko damo tudi na kvaliteto. Zavedamo pa se, da je poleg tega zelo pomembna tudi cena, vendar smo mnenja, da mora kvaliteta prednjačiti pred ceno. 

Za vsak izbran izdelek se kasneje z dobaviteljem dogovorimo o podrobnostih. Poskrbimo, da izdelek pride na police in spletno stran ter da je kvalitetno predstavljen tako našim sodelavkam v trgovini in kupcem v njih, kot tudi končnemu kupcu na spletu. 

V kolikor nam dobavitelj – založba – pri predstavitvi pomaga, je vse skupaj še toliko lažje. 

Kako ste zadovoljni s prodajo knjig v vaših poslovalnicah in na spletu? 

S prodajo knjig smo zadovoljni. Vemo, da je to pomemben segment, ki ga nikakor ne smemo zanemarjati. Trudimo se, da tudi na tem področju izvajamo številne aktivnosti in s tem pripomoremo, da je prodaja iz leta v leto boljša. Prav tako se trudimo, da ponujamo knjige, po katerih kupci povprašujejo, poleg tega pa skrbimo še, da je asortiman pester in da se v njem znajde tudi kakšna malo drugačna, posebna knjiga. 

Zagotovo prodaja knjig v fizičnih prodajalnah pri nas prednjači pred spletno prodajo, vendar moramo priznati, da se tudi na spletu stanje izboljšuje. 

Zdi se nam, da smo kupci vseeno v veliki meri vizualisti in da včasih kakšno knjigo želimo enostavno prijeti v roke, jo prelistati pred nakupom. In to v fizični trgovini lahko storimo. Temu pripisujemo boljši odziv kupcev v fizičnih trgovinah, ko govorimo o tem segmentu. 

Po kakšnih vrstah knjig vaši kupci najraje posegajo?

Naši kupci najraje posegajo po kartonkah. Zelo radi imajo tudi pobarvanke. 

Kaj bi še želeli sporočiti vašim kupcem? 

Želeli bi jim sporočiti, da so oddelki knjig v naših prodajalnah dobro založeni, da ponujamo širok nabor naslovov in da imamo v poslovalnicah osebje, ki jim bo znalo pri izboru res dobro svetovati. 

Ne glede na to, ali kupujejo knjigo zase ali za darilo, menimo, da je knjiga vedno prava izbira. S knjigo enostavno ne moreš zgrešiti. 

Prav tako pa smo tudi mnenja, da ima branje na malčke, otroke in tudi odrasle izjemno pozitiven vpliv in da je pomembno, da knjigo približamo že našim najmlajšim. Saj veste – navada je železna srajca. 

Ne spreglejte:

Pot slikanice od avtorja do bralcev (1. del): Pisatelj

- Pot slikanice od avtorja do bralcev (2. del): Ilustrator

- Pot slikanice od avtorja do bralcev (3. del): Prevajalec

- Pot slikanice od avtorja do bralcev (4. del): Oblikovalec

- Pot slikanice od avtorja do bralcev (5. del): Urednik

- Pot slikanice od avtorja do bralcev (6. del): Tiskar

- Pot slikanice od avtorja do bralcev (7. del): Zastopnik založbe

- Pot slikanice od avtorja do bralcev (8. del): Knjižničar

Nazaj na seznam
1 izvedba

Kdo sem jaz?

Podaj se v skrivnostni svet živali in ugani, kdo je buden, ko pade noč, kdo svoj dom nosi vedno s seboj, kdo gloda slastno korenje, kdo je najbolj zvita žival v...
Avtor
Tristan Mory
1 izvedba

Ugani kdo!

Podaj se v svet ugank in ugani, kdo ima sladko srce, kdo se ponoči igra z dežnikom, komu je namenjena roža, kdo je ukradel klobuk in kdo se skriva za suhim list...
Avtor
Tristan Mory
1 izvedba

Zvedavčki: Ekologija

Le kdo ne pozna zbirke enciklopedij Zvedavčki? V knjigi Ekologija najdete odgovore na najrazličnejša vprašanja, povezana z naravo in gospodarnim ravnanjem....
Avtor
Emmanuelle Kecir-Lepetit
14,90€
1 izvedba

Zmajček Taj

Zmajček Taj ni imel prijateljev, saj so se ga vsi bali. Potem pa je nekega dne v izložbenem oknu zagledal plakat, ki je vabil na medvedji piknik. Odločil se je,...
Avtor
Lisa Sheehan
21,70€
1 izvedba

Atlas psov

Tačko na srce, zagotovo ne uganeš, koliko pasem obstaja na svetu. V našem skrbno izbranem atlasu najdeš vse od najmanjše čivave pa do najbolj kosmatega komondor...
Avtor
Ester Dobiášová, Jana Sedláčková, Štěpánka Sekaninová