0
Povzetek košarice

Košarica je prazna

Dodaj izdelke

Vpiši iskalni niz

Pot slikanice od avtorja do bralcev (7. del): Zastopnik založbe

Zastopnik založbe poskrbi, da knjige najdejo pot do bralcev.
Pot slikanice od avtorja do bralcev (7. del): Zastopnik založbe

V prejšnjih prispevkih smo sledili procesu nastajanja knjige od idejne zasnove pri avtorju do njene končne podobe, ki jo dobi pri tiskarju. Ko knjiga prispe iz tiskarne, je čas, da krene na pot do bralcev.

Posebnost slikanic je, da nagovarjajo otroke in jim poskušajo pomagati spoznavati svet ter premagovati tegobe odraščanja. Že ko pisatelj zasnuje zgodbo, je v ospredju njen namen – kaj želi mladim bralcem sporočiti. Naloga zastopnika je, da knjiga pristane v rokah tistih, ki jim je namenjena.

Da mu to uspe, mora zastopnik založbe najprej dobro poznati vsebino knjige, ki jo predstavlja, zlasti njene posebnosti in namen. Poleg tega pa mora dobro poznati tudi svoje stranke (knjižničarji, vodje vrtcev, nabavni referenti ...) in njihove potrebe, da jim lahko ponudi knjige, ki jih potrebujejo.

Pri svojem delu uporablja predvsem komunikacijske veščine, saj mora zgodbo predati na način, ki navduši in navdahne, poleg tega pa se mora dogovarjati za sestanke in skrbeti za vzdrževanje dobrih odnosov s strankami. Veliko časa preživi za volanom in pogosto ne ve, kam ga bo zanesla pot, zato mora biti prilagodljiv in pripravljen na različne situacije.
Nekaj več o tem, kako poteka delo zastopnika, nam je v pogovoru zaupal Žarko Grujović, ki knjige založbe Epistola že več kot 7 let predstavlja na vzhodnem delu Slovenije.

Kako izgleda vaš delovni dan?

Moj delovni dan poteka po ustaljeni rutini, a je kljub temu zaradi interakcije z ljudmi vselej malce drugačen. Ponavadi že dan prej izvem, kam me bo zanesla pot. Zgodaj zjutraj se usedem v avto in se odpeljem sestankom naproti. Veliko časa preživim tudi na telefonu, saj se moram za sestanek s strankami pogostokrat dogovoriti na licu mesta.

Potem najbrž veliko časa preživite za volanom. Koliko kilometrov naredite v povprečju?

Ja, drži. V primerjavi s povprečnim voznikom naredim kar precej kilometrov, običajno nekje med 200 in 300 na dan.

Kakšen pa je vaš račun za telefon?

Nekaj let nazaj bi za vse klice, ki jih opravim, najbrž plačeval celo premoženje. K sreči pa v današnjih časih obstajajo naročniški paketi neomejenega klicanja, tako da je strošek telefona povsem sprejemljiv.

Verjetno kdaj pride dan, ko niste najbolj razpoloženi za prodajo. Kako ostanete profesionalni tudi ob takih dnevih? Kakšen je vaš recept?

Res je, pridejo dnevi, sicer zelo redki, ko se moraš zjutraj malce prisiliti, da vstaneš in greš. Ampak na srečo imam s svojimi strankami zelo dobre odnose in ta občutek že po prvem sestanku hitro izgine.

Kako poteka obisk pri stranki?

Ponavadi že na pamet vem, katere novosti moram stranki predstaviti. Veliko pomoči pri tem mi nudi tudi baza, kjer vodim evidenco naslovov, ki jih posamezna stranka že ima. Te knjige potem naložim v torbo in z njimi odhitim na sestanek. Sledi predstavitev izbora knjig: o knjigi povem kratko vsebino in izpostavim njene posebnosti in namen, ki ga želi doseči pri bralcih. Odločitev o tem, katere knjige bo kupila, pa je na koncu seveda v rokah stranke.

Kaj pri vašem delu vas najbolj veseli?

Zame je največji uspeh ali pa veselje, ko uspem iz nič kaj obetajočega sestanka narediti uspešen sestanek. In to na način, da sva tako jaz kot tudi stranka zadovoljna.

Ali radi berete? Se imate za knjigoljuba?

Iskreno rečeno, za svojo dušo berem premalo, zaradi takšnih ali drugačnih razlogov. Po drugi strani pa moram priznati, da zaradi tega nimam slabe vesti, saj sem zaradi narave svojega dela neprestano v stiku s knjigami – slikanicami. Če želim dobro opraviti svoje delo, moram vsako namreč tudi prebrati in o njej globoko razmisliti. Verjamem, da so slikanice priporočljive tudi za odrasle, saj so v svojem sporočilu kratke in preproste. In velikokrat nas opomnijo na stvari, zaradi katerih smo lahko boljši ljudje, pa na njih večkrat pozabimo.

Ne spreglejte:

Pot slikanice od avtorja do bralcev (1. del): Pisatelj

- Pot slikanice od avtorja do bralcev (2. del): Ilustrator

- Pot slikanice od avtorja do bralcev (3. del): Prevajalec

- Pot slikanice od avtorja do bralcev (4. del): Oblikovalec

- Pot slikanice od avtorja do bralcev (5. del): Urednik

- Pot slikanice od avtorja do bralcev (6. del): Tiskar

- Pot slikanice od avtorja do bralcev (8. del): Knjižničar

- Pot slikanice od avtorja do bralcev (9. del): Knjigarne in ostale prodajalne

- Pot slikanice od avtorja do bralcev (10. del): Spletna stran in spletne vsebine

Nazaj na seznam
1 izvedba

Kje kaka medved?

Medved Ben vsako jutro kaka. A to rad stori v zasebnosti in ne pred drugimi. Mu bo kljub gneči v gozdu uspelo? Zgodba medveda Bena na humoren in prijazen nač...
21,70€
1 izvedba

Zmajček Taj

Zmajček Taj ni imel prijateljev, saj so se ga vsi bali. Potem pa je nekega dne v izložbenem oknu zagledal plakat, ki je vabil na medvedji piknik. Odločil se je,...
21,70€
1 izvedba

Kako se kotali sreča?

Mravljica je pred hlevom našla sladkorček. Odločila se je, da ga bo delila z lačno miško. Slednjo je to tako razveselilo, da je pohvalila dlako dremajoče mačke....
21,70€
1 izvedba

O graščaku, ki je za knjigo prodal svoj grad

Nekoč se je v Ljubljani rodil zelo radoveden deček. Zanimalo ga je prav vse, kar nas obdaja, še posebej pa narava in zgodovina. Vse življenje je posvetil razisk...
21,70€ 18,90€
1 izvedba

Ušesa kot metulji

Megi ima velika ušesa. Tako zelo, da spominjajo na metulje. Ima tudi razmršene lase, luknjo v nogavici in obrabljene čevlje. A Megi ni mar za to, kaj si o tem m...
21,70€ 18,90€
1 izvedba

O petelinu, ki je hotel leteti

Ko mama raca svoje račke odpelje k pečini, da bi jih naučila leteti, se jim pridruži tudi petelin Popi, ki je prepričan, da leteti ni nič posebnega. A kaj kmalu...
21,70€ 18,90€